وبلاگ شخصی

وبلاگ شخصی

وبلاگ شخصی

وبلاگ شخصی

فواید نخ و الیاف بامبو | فواید پارچه کتان

از آنجاکه حوله ها ارتباط مستقیمی با پوست بدن دارند، درنتیجه تولید حوله با کیفیت مناسب، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کارخانه تولید حوله نیکو یکی از کارخانه های تولید انواع حوله است که در زمینه رنگریزی حوله یا به عبارت عامیانه رنگرزی حوله  نیز فعالیت می کند. این تولیدی حوله اصفهان با داشتن سابقه ای چندین ساله و درخشان، مفتخر به تولید انواع حوله با کیفیت مطلوب بوده و هست و همواره با درنظر گرفتن سلیقه و خواست مشتریان، به تولید حوله حمامی و   تولید حوله تن پوش می پردازد. با حوله نیکو در مطالعه این مطلب همراه باشید.


پارچه های ساخته شده از نخ بامبو دارای خواصی مانند، نرمی و لطافت، آویزش مناسب، جذب رطوبت بالا، انتقال بخار آب، رنگ پذیری بالا و درخشش است و برای ساخت منسوجانی همچون تشک، پتو، حوله و… مناسب می باشد.

در درجه اول پارچه بامبو از محصولات طبیعی و ۱۰۰ درصد ارگانیک ساخته می شوند. الیاف بامبو به طور طبیعی ضد میکروب و حساسیت می باشند.

تمامی پارچه های بامبو حاوی ماده ای به نام Bambookunh هستند که این ماده محصولات زراعی را از زمان کاشت تا برداشت از هجوم با کتری ها محافظت می کند. این الیاف برای کسانی که مبتلا به بیماری های آلرژی های تنفسی یا پوستی هستند و یا از بیماری های ناشی از گرد و غبار که حاوی مایت ها می باشند. رنج می برند بهترین گزینه اند.


پارچه های بامبو احساسی شبیه به لطافت ابریشم و یاش ال کشمیری را دارند بسیار نرم هستند و سطح درخشندگی براق طبیعی دارند.

رویه های بامبو که در بالش یا تشک استفاده می شوند بسیار نرم و ابریشمی هستند که به بدن احساس فوق العاده ای می دهند.

زیرا این الیاف رختخوابتان را راحت تر  و آرامش بخش تر می کند و به سادگی بر روی بدن می نشیند. محصولاتی که از پارچه بامبو تهیه می شوند به هیچ عنوان باعث محدودیت ویا  گرفتگی نمی شوند و به شما کمک می کند تا از یک خواب عمیق بهره ببرید. نخست اینکه الیاف این گیاه از مقاوم ترین فیبرهای طبیعی می باشد و از دیگر مزایای پرورش بامبو این است که نیاز به حشره کش وعلف کش ندارد لذا به محیط زیست نیز صدمه ای وارد نمی سازد.

ثانیا : ملحفه های بامبوی ارگانیک برای افرادی که از آلرژی و یا از ضعف سیستم ایمنی رنج می برند ، بسیار مفید است. زیرا بامبو خواص آنتی باکتریال زیادی دارد که قابلیت حذف و دفع هر نوع باکتری که ممکن است برای گیاه بامبو مضر باشد را دارد. این خاصیت ضد باکتریایی در پارچه هایی که از بامبو ارگانیک، ساخته می شود نیز قابل مشاهده است.


از دیگر الیاف مزایای الیاف منحصر به فرد بامبو وجود خلل و فرج هایی در مقاطع عرضی است که این خاصیت باعث می شود که پارچه های بامبو بتوانند رطوبت را ۴-۳ برابر الیاف کتانی جذب کنند و حرارت بدن انسان را تعدیل نمایند. از این رو در خانم های باردار و یائسه از گر گرفتگی های حاصله جلوگیری می کند.

محصولات بامبو نه تنها به هوا اجازه میدهد که در اطراف بدن بچرخد ،بلکه گرمای آنرا تا حد قابل توجهی حفظ می کند. محصولات بامبو باعث توازن حرارتی در موقع خواب می شوند. پارچه های بامبو نسبت به پارچه های موجود، در گرما ۲تا۳درجه، سردترند و در سرما ۲تا۳ درجه گرم ترهستند. بنابراین در تابستان سردتر و در زمستان شما را گرمتر نگه می دارد و خاصیت تابستانه زمستانه تشک ها محسوب می شود.

ازآنجایی که محصولات کتانی وقتی گرم می شوند رطوبت بیشتری نسبت به محصولات بامبو جذب می کنند، از این رو موجب رشد سریع تر باکتری ها و مایتها می شود. اما وجود برخی از خواص در محصولات بامبو اجازه رشد و تکثیر مایتها را نمی دهد.

خواص ضد باکتری پارچه های بامبو نیازبه شستشوی زیاد ملحفه را تا حد زیادی کاهش می دهد ولی اگر ترجیح می دهید که محصولات را به طور منظم بشویید، نگران کهنگی رختخواب بامبویتان نباشید.

منسوجات تهیه شده از الیاف بامبو حتی بعد از ۵۰ بار شستشو باز هم خاصیت ضد باکتری خود را به خوبی حفظ می کند.

شستشو، آهارگیری با آنزیم الیاف بامبو بهتر است با ملایمت صورت پذیرد. الیاف خالص بامبو مانند دیگر الیاف نیاز به شستشو ندارد اما در صورت نیاز می توان با استفاده از مقدار کمی صابون آن را شستشو داد.

اگر شما هم از جنس خشک حوله ها رنج می برید و حوله ای می خواهید که لطیف باشد سراغ حوله های بامبو بروید این حوله ها برای آپارتمان نشین ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که دسترسی به تابش مستقیم آفتاب ندارند و نمی توانند حوله های خود را در آفتاب خشک کنند. این افراد بهتر اس از حوله های با نخ بامبو استفاده کنند چرا که مقاومت بیشتری در مقابل رشد و تکثیر باکتری ها دارد.


الیاف کتان ازساقه ای گیاهی به نام فلاکس به وجود می آید پرورش عمده این گیاه در کشور های هلند بلژیک فرانسه شوروی و زلاند صورت می پذیرد.

مقاومت کتان معمولا بیشتر از پنبه می باشد و در برابر حرارت ۱۲۰ درجه ی سانتیگراد مقاومت می کند  و در برابر حشرات همانند بید ایمن است و همچنین حلال های آلی معمولی که در خشک شویی به کار می روند تاثیرات مخربی روی آن ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.